بهشت آفرین

ساخت وبلاگ

 

هوالعزیز

سوره ی توبه آیه ی قشنگی دارد که می فرماید:

:إِنَّ اللَّهَ اشتَرىٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ...

خداوند از نیک باوران.جان ومالشان را می خرد تا راحتشان کند.

هستی بخش مهرآور مشتری جانها واموال اهل باور است.

اهالی بهشت ،همان اهل باورهای نیک هستند.

بهشت دراین آیه به معنای مکان نسیه  نیست.  بلکه حال  واحوالی است که در اراده ی حق مهندسی می شود

 این حال یعنی آسانی وآرامش.

 اینکه  انسان آرامش پیدا می کند واین حال برایش همه ی  نعمت های بهشت معنا می پذیرد.

فان مع العسر یسرا/ انشراح - 5  

یعنی برایتان  پس ازتوفان بلاها و تلاشها ، راحتی وآرامش درنظر دارم.

 یکی از مهمترین مفاهیم " یسرا "درقرآن  بهشت است که درسوره لیل می فرماید:

إِنَّ سَعْیَکُمْ لَشَتَّى ٤ فَأَمَّا مَنْ أَعْطَى وَاتَّقَى ٥ وَصَدَّقَ بِالْحُسْنَى ٦ فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْیُسْرَى ٧

یعنی برای شما بعدازهرتلاش وآزمایش و مشقت آسانی درنظرگرفتم. که می شود نتیجه بردباری وتلاش.

گره گشای هستی  درضمانت نامه ی  قویم خویش در سوره طلاق میفرماید:

سَیَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ یُسْرًا ۷.

ضمانت خدای هستی بخش برای برون رفت بشر ازبحران ها    دراین جمله است که فرمود:

پس خداوند  بعداز هر سختی آسانی قرار داد.

ضمانتی ازاین مهمتر که حضرت حق خود را سرپرست نیک باوران  محسوب می کند؟

الله ولی الذین آمنوا  ... / بقره 257

واینکه خودرا کفایت کننده ی بشر برای دستیابی به هر غنایی می داند؟

الیس الله بکاف عبده؟ /زمر36

آیا خدا برای بنده اش کافی نیست؟

انسانی که راحتی می خواهد؛ خدا جو .منصف وبردبار ومتوکل است.

راضی به خشنودی خداست.

وامرحق را برخود می پذیرد وتمکین واطاعت می کند

نیک باوری بشر دراین است که به حضرت دوست که هم قاضی وهم شاهد و هم وکیل است اعتماد کند.

وکارنیک را درآن کفه ی ترازویش  بگذارد که نیک باوری جز به کارنیک همتایی ندارد وشناخته نمی شود

 هزینه ی نیک باوری ونیک اندیشی کار وکردارنیکوست

ازاین رو ایمان وعمل صالح درهمه جای سخن وحی همپای هم ومکمل هم هستند.

خداوند  خود را مدافع وحافظ منافع نیک باوران می شمارد ومی فرماید:

ان الله یدافع عن الذین امنوا.../ حج - 38

اگرکسی بخواهد به هر شیوه وحیله ای با نیک اندیشان مخاصمه کند بی تردید علنا با خدا وارد جنگ شده است.

هرآنکس که باریختن آبرو. با ازبین بردن حقی وبا ستمی وکتمان وکفرانی با اهل باور مخاصمه کند درمقابل خدا وسربازانش قرار می گیرد.

بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ   وَلَکُمُ الْوَیْلُ مِمَّا تَصِفُونَ (18)

هرباطلی  به هرقامتی دربرابر خدا قدعلم کند ، محکوم به فناست.

همکاری با خدای رحمان هم با پشتیبانی  خود خدا وسربازانش مواجه است.

وهمچنین  درسوره فصلت فرمود:

إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ (30) نَحْنُ أَوْلِیَاؤُکُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَفِی الْآخِرَةِ وَلَکُمْ فِیهَا مَا تَشْتَهِی أَنفُسُکُمْ وَلَکُمْ فِیهَا مَا تَدَّعُونَ (31)

بردباری واستقامت درراه خدا  همان  صراط مستقیمی است که منجر به فرود آمدن فرشتگان برای یاری نیک باوران می شود. کسانی که هزینه ی حق طلبی را بدون منت  وتردیدی به راحتی می پردازند وازجان ومال خود و ازاهل وفرزندان خود برای حق طلبی  مایه می گذارند تا بهترین معامله را با ذات اقدس ربوبی داشته باشند.

بی تردید بهشت جاویدانی که برای نیک باوران هزینه پرداز درنظرگرفته می شود، با بهانه وای کاش واما واگر ساخته نمی شود. بلکه  این معامله ی بزرگ وقرارداد مهم به بهای سنگین بسته می شود وخدا وند برسرقرارش ذره ای  تخلف و کوتاهی ندارد و به بهترین روش ،نیکی هارا جبران می کند.

احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا آمنا وهم لایفتنون؟  / عنکبوت -2

آیا انسانها گمان می کنند به شعارها  وبهانه هایشان بسنده کرده و آزمایششان نمی کنیم؟

همه ی انسانها برای آرامش به ابتلای آزمایش دچار می شوند. وبه اندازه بردباری ها و زیرکی های خود ازدرجات بهشت وآرامش بهره مند می شوند

که بردباری در خشنودی  به  مشیت خدا و دقت درپاسخ به آزمون  حق وزیرکی چیزی جز پارسائی  نیست.


والی الله المصیر

حمیدرضاابراهیم زاده

هشتم فروردین1396



تمامی حقوق مربوط به این اثردرانحصارمولف  محفوظ است

چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 184 تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1396 ساعت: 5:41