چرا شلاق واعدام ؟!

ساخت وبلاگ

چرائی شلاق واعدام.


- سلام ..... چرا به زانی و زانیه و کسیکه مشروب می خوره باید شلاق زد؟؟


باسلام

جرایم وبزه ها همواره باعث آسیب به فرد وتضییع تکامل او وتاذی جامعه ی اوست.

به تنبه کشاندن. یا بیدارکردن قوه ی بالغ فکری.ویا هوشیارکردن وسوهان دادن درک وبینش از غبار خطا وزنگار درحدود وتعزیرات ملاک  است.

گناهان حق الناسی که باید جبران ویا به رضایت  شاکی وزیان دیده منجر شود

گناهان درونی که با توبه ویا انابه و تصمیم به ترک ویا تصحیح وترمیم برای پرکردن خلا یا تغییر مسیر فکر ورفتار منجر می شود

گناهانی است که هم به خدا. هم به شخص وهم به جامعه زیان می رساند وجرم علاوه بر جنبه خصوصی اش جنبه عمومی هم دارد وباعث  سلب آسایش روانی جامعه ویا تحقیر عفت و امنیت درجامعه می شود و ازاین منظر مدعی العموم صاحب اختیار برای تنبه ویا تنبیه مجرم می شود

الزَّانِیَةُ وَالزَّانِی فَاجْلِدُوا کُلَّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا مِائَةَ جَلْدَةٍ ۖ وَلَا تَأْخُذْکُم بِهِمَا رَأْفَةٌ فِی دِینِ اللَّهِ إِن کُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ ۖ وَلْیَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ [نور:٢]

به زن زناکار و مرد زناکار صد تازیانه بزنید، و اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید، نباید شما را در [اجرای] دین خدا درباره آن دو نفر دلسوزی و مهربانی بگیرد، و باید گروهی از مؤمنان، شاهد مجازات آن دو نفر باشند.

 

جرم های مورد اشاره علاوه برآسیب زدن به خود مجنی ومجنی علیه علی الظاهر باعث  تخریب وتشویش اذهان و عفت عمومی  می شود

گاه با تشر برخی ازجرایم مجرم را تنبیه میکنند .

گاه باقهریه وشدت تحکم و قصاص و تلافی. گاه با شلاق وحد وتازیانه.

ظاهرا دردی که در تازیانه هست  تقریبا جنبه ی حیوانی رفتار را به رخ خطا کار می کشاند.

ومزه ی لذیذ امر خطا  وجرم انتسابی را از ذائقه و دهانش می اندازد. اما درباره ی باز دارندگی جرم باید به مقتضیات زمان وتحولات وتکامل بشر هم دقت هایی داشت. تاالان چون جرم همان جرم است وهمکاری زانی وزانیه تقریبا بیشتر شده طبیعی است که این  حکم باهمین کیفیت اقل کارایی را دارد

 

اما تبدیل تازیانه به وجه نقد را درصورتی که تازیانه منجر به فوت محکومین نمی شود ویا زیانهای غیرقابل بازگشتی را بمجرم نمی رساند بنظرم بی خود هست باید دربرابر بزه انتسابی اجرای حد و تازیانه الزامی باشد...

درباره شرب خمر هم همین هست

اعتیاد به خمر عقل را ذایل وعفت  درونی شخص را مضمحل می کند وازاین دریچه به جامعه آسیب می رساند

البته درباره جرم بودن این چند نوع خطا ویا گناه کسی  ویا آئینی مخالفت نکرده. اما در نحوه  تنبیه تغیرات وتصرفاتی حاکم است.

برداشتن برخی از تنبیهات خوب است اما عوارضش را هم دارد

- برداشتن سنگسار خوب است. اما بازدارندگی جرم هم شل می شود ویا منجر به تقویت جرم شده است

- برای کسانیکه به نوامیس تجاوز می کنند ویا به قهر وعنف  عفت عمومی جامعه را به تشویش می اندازند دادستان  موظف به اتخاذ شدت برخورد و اعلام حکم مفسد فی الارض  بودن مجرم  وهمینطور درخواست اعدام  دراسرع وقت می شود. باتوجه به حجم  بزه ی تجاوز. ناموس ربائی وجرائم حوزه ی ناموسی عنف . بنظر می رسد اجرای حکم اعدام همچنان لازم است

-درباره قاچاقچیان مواد مخدر دست حاکم شرع باز است. حبس ابد ویا جرایم نقدی سنگین ونقره داغ کردن مفسدان حوزه اقتصادی بهتراز اعدام است.

 

-درباره سارقان  ودله ها با توجه به حجم بیکاری وتورم بنظرم وادارکردن اینها به اشتغال وتنبیه مالی   وجبران خسارت بهتر از قطع دست است

- درباره ی جرم های عقیدتی مثل ارتداد و یا فحاشی های مذهبی هم بنظر می رسد دردرجه ی اول گفتگو. مشاوره. ردیه برنظرات وسپس مراحل دیگر  ازحبس تا احکام ثابت دیگر طبیعی است. تنبه وتنبیه عقیدتی زمان بر و تقریبا نیاز به  فرصت بیشتری دارد.

- بنظر می رسد دستگاه قضا درایران هرچه بطرف نقره  داغ کردن مفسدان اقتصادی وقاچاقچیان برود  در انصاف ورزی موفق تر است وهرچه در اعدام  نسبت محاربین ومتجاوزین به عنف  مصمم ترباشد برای امنیت جامعه  بهتر است.

امنیت بانوان وامنیت اقتصادی وامنیت خانواده با بهای سنگینی بدست می آید. ومخدوش کردن امنیت در جامعه بمنزله ی محاربه وتاذی به حقوق بشر است... دوستان روشنفکر اگر جایگزین بهتری دارند بفرمایند قطعا مورد دقت  قرار خواهد گرفت

 

والی الله المصیر

حمید رضاابراهیم زاده

22 بهمن  1394

چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 156 تاريخ : سه شنبه 10 اسفند 1395 ساعت: 10:09