حضرت دوست رادلگیرکردن نابخردی است

ساخت وبلاگ

هوالعزیز

حضرت دوست رادلگیرکردن نابخردی است

همه ی آیات قران بابرکت وپر رمز ورازند.

و بلکه شفابرای اهل باور وسم مهلکی برای ستمکاران  نیز هستند

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا ﴿۸۲سوره اسرا ﴾.

 دراین ماه آیه ی 53 سوره زمر برای اهل دل  وکسانی که دلشان ازخودشان مکدر و  تنگ شده تلالوی خاصی دارد

اهل معنا می دانند این آیه ازقرآن یکی از امید بخش ترین جمله های حیات  انسانیت است

آیه ی زیبایی که میفرماید:

قـل یـا عـبـادى الّذیـن اسـرفوا على انفسهم لا تقنطوا من رحمة اللّه ان اللّه یغفر الذنوب جـمـیـعـا انـه هـو الغـفـور الرحـیـم

به این مضمون که:

ای بنده های من

ای کسانی که در تلف کردن عمرخود زیاده روی کردید

از رحمت. بزرگواری. گذشت. ارفاق خدا ناامید نباشید

خدا همه ی گناهان. اشتباهات. گرفتاریها. زیان ها ی شمارا می بخشد

همه ی گناهانتان را نادیده می گیرد

قطعا ایشان آمرزنده ای مهربان هست.

بنده برای خدا بنده است. تبعیض نژادی وجنسیتی و ...ندارد.

پروردگارمهربان  با همه ی انسانیت سخن می گوید

مکمل این آیه را من در سوره ی فرقان دیدم.

یک معامله وسودایی است که آدم زرنگها می دانند این سوداگری  دوسرسود به معنای واقعی است.

 آیۀ مبارکۀ هفتادم از سوره فرقان

إِلاّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحًا فَأُوْلئِکَ یُبَدِّلُ اللّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ کانَ اللّهُ غَفُورًا رَحیمًا (فرقان- ۷۰ ).

حالا انسان درضرر کردن زیاده روی هایی دارد که سوره والعصر براش نازل شد

اصرار برگناه یعنی اصرار به خطا وانحراف.

کارغلط  وزیانباری را اصرار ورزیدن. چقدر سود دارد؟

گناه زیانی است که بر فرد مسلط می شود وفرد را ازامنیت.تکامل. سلامتی. موفقیت بازمی دارد

حالا هرگناهی که باشد

چوب لای چرخ موفقیت وتکامل فرد می گذارد

شما اشتباها پایتان را داخل مرداب ویا لجن زار ویاباتلاق  فروکنید.

فقط کفش ولباستان خراب نمی شود!

قطع یقین  امنیت و سلامتی و عزت تان. موفقیت در مسیرتان هم مخدوش می شود.

چه اصراری هست پای بعدی وقدم بعدی را  با آن مطابق وقرین  ومماس کنید؟

اینجا خداوند فرمود:

همه اشتباهاتتان  به ضررشماست. خسارت است مگراینکه   کسانی  پا پس بکشند.

یعنی پشیمان بشوند ودلشان نخواهد این مسیر را تجربه کنند

خوب

این گروه را درقران با واژه تائبین  وتوبه گران می شناسیم

خداوند برای این پشیمانی شان  ضرر وزیان و ... لحاظ نکرده است

بلکه این توبه وپشیمانی برای خدا قیمتی است

هرچه که بد وضرر بود را ازش بعنوان کالای واقعی می خرد!!!

اصلا جنس بدش را باجنس خوب معاوضه میکند. وخودش هم خریدارش می شود.

یبدل الله سیاتهم حسنات

زشتی را به  نیکویی  مبدل می کند

این آیه اگر پیشوند آیه ی قبلی  درنظرگرفته شود  نیک باوران را به بلوغ می کشاند

بالغ فکری فرد مومن را جان می بخشد

اما اگرنه برعکس عمل کنیم

غرور وتکبر ومن می دانم وحسابم حساب هست خودمان را به رخ خدا بکشانیم

اصلا واژه ی غرور یعنی فریب

حالا زرنگ بازی وفریب را شما حساب کتاب کنید بخواهید با خدا سودا کنید.

چه می شود؟

دیگر ممکن است خدا با عدلش با حسابگری هاش با حساب کتاب دقیقش با ما رفتارکند.

ما که به فضل خدا چشم دوخته ایم آیا طاقت حساب کشیدن هایش را داریم؟!

نه

ابدا

بهتراست

برای خدا بازی درنیاوریم.

حسابگری نکنیم

شریک براش قائل نشویم

 نگوییم اگر فلانی نبود.اگر فلان چیز نبود مشکلم. بیماری ام......حل نمی شد

واقعیت این است همه ی انسانها می توانند سرباز خدا باشند اما بعضی ها ازامرحق گریزانند. سست اراده اند وتنبل بازی درمی آورند

فرار از مسئولیت دارند و یا حسابگری وزرنگ بازی در می آورند

خوب اینها که سرباز خودشون هم نیستند چه برسد به سرباز خدا

برخی ازانسان ها. حیوانات. خس وخاشک. باد وآب وباران وابر وشن وسنگ و...می شوند سربازخدا

وخداوند امرش را به آنان محول می کند

میشوند نماینده ومدیر اجرایی خدا

حواسمان باشد

مدیراجرایی خدا رنگ ولعاب ندارد. اما کارش را بلد است

رنگش خدایی است.

خداوند ماموریتش را به آنان می سپارد

اگر درماموریت توانستند گره از کار دیگران. کمکی برای احقاق حق. سلامتی. امنیت و تعالی بشر ومحیط زندگی شان داشته باشند اینها می شوند اولیا ی حق

حالا هرچیزی که باشند. هرجنسیتی. هرقیافه ونژادی

پزشک. فرماندار. وزیر. کارگر انسان عادی. ...

گره ازکارکسی می گشاید ومی رود

پیامبراکرم   فرمود ( نهج الفصاحه ترجمه پاینده:حدیث144)

اگر خدا به بنده اش  چشمداشتی داشته باشد حوائج و گره گشایی از کارمردم را به عهده اش می سپارد

حالا هرکاری که مردم را خشنود نگه دارد.میشود سربازی برای خدا.

نمایندگی برای خدا!

خوب

بااینحال انسانی که ازیاد خدا غافل شد وگفت اگر فلانی نبود  من بیماری ام. وضع مالی ام . بحران زندگی ام  خوب نمی شد. یا می مردم. .و...

این یعنی همان غفلت ازیاد خدا

آدمها واشیا و... وسیله اند

خدا فاعل است

اراده خدا به بود ونبود وشد ونشد امور. کلید ویا مهم ترین اصل انجام کارهاست

که فرمود:

من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بلغ أمره و قد جعل لکل شی ء قدرا  (طلاق 3)

 توکل ووکالت دادن امور به خدا  زیرکی  پارسایان است .

خداوند هم به اراده ی حکیمانه اش .به  کرامت  وجودش وسایل وسربازانش را برای رفاه موکلش معمول می دارد.

وسیله کارش رامی کند اما نمی شود.یا می شود... به اراده ی خداست.

اگر خدا بخواهد حتما می شود

اذا قضی امرا فانما یقول له کن فیکون

کن

ف

یکون

هرچی دلش بخواهد هست

بنابرین دلخورمی شود ازکسی که اورا نادیده بگیرد

حواسمان باشد

قدرت خدارا در شنیدن .دیدن و درک کردن و...

ندیده نگیریم.

قدرت خدا به حکمت هایش وابسته است

یعنی حضرت  حکیم   تمام بسترها وظرفیت ها را ارزیابی می کند وآن  کار  را اراده به بود ونبود می کند.

 إِنَّ اللَّهَ لَا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِکَ لِمَنْ یَشَاءُ وَمَنْ یُشْرِکْ بِاللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِیدًا .. (نساء116)

خدارا با سهل انگاری وزرنگ بازی هایمان دلگیرنکنیم.

والی الله المصیر

حمیدرضاابراهیم زاده

12خرداد1396

* تمامی حقوق مربوط به این اثردرانحصارمولف محفوظ است

چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 171 تاريخ : چهارشنبه 24 خرداد 1396 ساعت: 16:27